Tuesday 28 April 2009

kad kenduri kakak & adik aku

Mula dengan kenduri aku tahun lepas, kad kahwin aku buat sendiri. bulan jun ni plak kenduri kahwin besar2an kat rumah aku. 2 pasang terus kahwin serentak.macam karnival kahwin plak.hehe.hope semuanya berjalan lancar dan diberkati Allah s.w.t..

Bukan kedekut beb xnak order kt kedai.tapi aku xpuas hati la sebab mahal sangat untuk dapatkn kad2 yg lawa.so, mcm membazir.kan kita digalakkan buat apa2 pun secara wasatiah. so, aku pun amik pendekatan design sendiri dan print sendiri.


tapi yg susahnya, kat pahang ni susah tol nk cari vendor kad yg boleh cut kad tu ikut size yg kita nak.memang xjumpa.last2 aku guna jg kad "skin net" saiz A4. so, terpaksa buat secara 3 lipatan la, dah xnak rugi. rugi gak la, kena guna ink banyak.argh, lantak la, tapi masih lg jimat sgt2.

so, aku buat design sebaik yg boleh dek kekangan ....

4 comments:

Anonymous said...

karnival kahwin...hahaha..tau ngan adik hang..kena rejam la mu...hehehe..Syukur Alhamdulillah...dah tiba jodoh..neway..sangat2 setuju la ngan ko..coz aku pelik skang dunia it..kad2 tu sume leh wat sendiri..takyah la membazir..design sendiri puas ati..print kat ofis...hahaha...ish..tak berkat print je la bayar..kan save..lagipun kad kahwin org dapat terus buang bersepah..ada ke yg simpan wat koleksi?..dun think so...nice card...good job...sokong sgt during recession hit world right now...well done...

xeea said...

way to go!
design sendirik lg puas hati, kan?

lepas ni boleh lah ko bukak bisnes kad kawen kat kuantan tu. haha

Mr.Tokey said...

to ary & xeaa:::
Kad yg hebat pada aku mestilah gabungan antara design dan jenis kad yg dipilih. design yg hebat, tp silap pilih kad, akan tak bw sbrg makna.hoho.insyaallah, aku plan memang nk start biz dlm printing ni. lg satu hope sgt dpt beli SLR camera Nikon D40 tahun ni jg..insyaallah. hidup kena ada plan.jd ke x, Allah yg tentukan.

Kuantan? hehe, dah banyak kedai. tp kalau promosi via web, blh cuba kot.hehe.

Anonymous said...

wah nak beli kamera ek..kawe pun berhajat hahhaa..suka amik gambar...tapi tak suka org amik gambar kawe...hehee..yup printing memang untung tau..lagi2 wat dekat university..then wat la sekali kad kahwin..amik photo kawin..wah banyak tau hasilnya...but effort tu pun kena la..lebih banyak..haha