Thursday 26 February 2009

Gila BloG!


Aku baru buat blog pagi td.tetiba jek terus syok layan blog. banyak plak widget yg bes2. dah tu makin teruja bila jumpa blog kengkawan ni.apalagi, aku pun layan jek bljr wat blog dgn sebaik2nya. Apa kebenda pun aku xmasak hari ni...makan tomyam semalam jek la...huhu.kusyuk dgn blog baru ni...rasa mcm assignment plak.

Ni dah tgh malam..dah xlarat nak layan. tapi b4 layan mata tu elok lah kita layan pesanan ni yg rsnya amat penting untuk muslim:Gud Nite Dude!!

Berpesan antara kita....


SEBELUM TIDUR


Tafsir Haqqi)
Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum

melakukan empat perkara,iaitu :

1. Sebelum khatam Al Qur'an.
2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir.
3. Sebelum para muslim meredhai kamu.
4. Sebelum kau laksanakan haji dan umrah....


"Bertanya Aisyah : "Ya Rasulullah.. .. Bagaimana aku dapat melaksanakan

empat perkara seketika?

"Rasul tersenyum dan bersabda : "Jika engkau tidur bacalah :


1.
Al Ikhlas tiga kali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur'an.
2
. Membaca selawat untukKu dan para nabi sebelum aku,
maka kami semua akan memberi syafaat di hari kiamat.
3
. Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredoi kamu.
4.
Perbanyaklah bertasbih , bertahmid,bertahlil ,bertakbir maka seakan-akan

kamu telah melaksanakan
ibadah haji dan umrah"

No comments: