Thursday 26 February 2009

Persona VS Perdana

Assalamualaikum n Gud Monin Dude;

Pagi ku bermula spt biasa even aku sedikit pelek tgk wife aku tgh breakfes spageti kat balkoni. dah la tu, dia dok layan tgk kera2 yg bergayut kt pokok2 belakang kuarters. standard le kera2 ni bikin kecoh pepagi2..mcm zoo dah area kolam belakang KIPS ni.

So bila semua siap, aku spt biasa panaskn le enjin persona utk hntr bini aku ke JTM, tgh2 syok revers, tetiba bunyik mcm xbes plak kt blkg kete."krukkkk..."padahal aku dh prasan bunyi sensor.aduh.sekali tgk left side mirror, hallamakkkkkkkkkk!!! badan pesona dah mengawan ngan perdana kt garage blkg.adusss.wife aku dah cuak..lantak le.trs aku belah.

sampai JTM, br aku trn tgk blkg kete.wife aku ckp aku dah kikis cat perdana tu.adus.aku tgk ada sedikit calar 2 3 line sepanjang sejengkal kt bumper bawah belah kiri.lega sket.ingat ke dah kemek dah.

blk kuarters, baru aku g usha perdana tu.aik?? xde sebarang calar atau kesan degil.syukur.bertambah lega.cuma persona jek yg bertambah seni ukiran terutamanya kt part bumper.huhu...sedih tgk persona tu.

Moral of The Story
  1. Make sure blkg kete clear n ada jarak sesuai utk revers
  2. Jgn lupa doa naik kenderaan even nk pegi xsmpai 800m.kalau kalut sgt baca bismillah pn xpa.
  3. wajib guna semua mirror.
  4. Revers pelan2.
  5. Alert to sensor sound.
  6. Aku kene g amik lesen lain ke?huu.xnak la.
p/s: pics xleh snap lg, nanti kantoi dgn tuan perdana.

No comments: